Általános szerződési feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

1.RÉSZ: TÓ HOTEL RENDEZVÉNYHELYSZÍN

2.RÉSZ: TÓ HOTEL RENDEZVÉNYHELYSZÍN – ELŐADÁS

 

  1. A Szolgáltató adatai

 Neve: TÓ HOTEL Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Rövidített neve: TÓ HOTEL Kft.

Székhelye: 1185 Budapest, Rimaszombat utca 11.

Telephely: 2653 Bánk Petőfi u. 73

Cégjegyzékszáma: 01-09-865933

Adószáma: 13645089-2-43

 

  1. Értelmező rendelkezések

 2.1.       A TÓ HOTEL Rendezvényhelyszín jelenti a 2653 Bánk Tóparti sétány 2. szám alatt nyilvántartott ingatlanon található METTRIN Rendezvényközpontot, AMETIS Éttermet, FOGADOM parkot és egyéb területeket.  

2.2. Az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) jelentése: Az ÁSZF azt a szerződéses tartalmat foglalja össze, amely alapján a Szolgáltató szerződést köt a Megrendelővel. Az ÁSZF a Megrendelés elválaszthatatlan része. Egyedi feltételek nem képezik részét a jelen ÁSZF-nek, viszont nem zárják ki esetenként külön, speciális írásbeli megállapodások megkötését közvetítőkkel, szervezőkkel más-más, az adott kötelemnek megfelelő kondíciókkal.

2.3. A Szolgáltató jelenti a TÓ HOTEL Kft.-t, mint a Megrendelésben rögzített szolgáltatásokat nyújtó jogi személyt.

2.4. A Megrendelő jelenti azt a természetes vagy jogi személyt, aki szerződő félként megrendeli a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat.

2.5. Szerződő Felek a Szolgáltató és a Megrendelő együttesen – a feltételek teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak (továbbiakban Szerződő Felek vagy Felek)

2.6. Vendég jelenti mindazon természetes vagy jogi személyt, aki, illetve amely a Megrendelő vendégeként, partnereként, szolgáltatójaként vagy közreműködőjeként részt vesz a rendezvényen vagy előkészületeiben/utómunkálataiban és/vagy igénybe veszi a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat.

2.7. Házirend jelenti a TÓ HOTEL Rendezvényhelyszín területén minden látogató számára kötelezően betartandó szabályokat. A Házirend az ÁSZF-fel együtt a Megrendelés elválaszthatatlan részét képezi. A Megrendelő köteles a Házirend tartalmáról a Vendégeket tájékoztatni.

2.8. Árajánlat jelenti a Szolgáltató szolgáltatásainak árait tartalmazó ajánlatot. Az ajánlat nem minősül szerződésnek és Szolgáltató fenntartja a mindenkori árváltoztatás jogát.

2.9. Megrendelés jelenti azt a megrendelő lapot, melyen tételesen rögzítésre kerülnek a Megrendelő által megrendelt szolgáltatások és azok árai. A Megrendelés a Szerződő Felek között szerződésnek minősül.

 

  1. Általános rendelkezések

3.1. A Megrendelő megrendeli, a Szolgáltató elvállalja az Árajánlatban részletezett szolgáltatásokat a Megrendelésben rögzített árakon.

3.2. Az esetleges szóbeli megrendelést a Szerződő Felek kötelesek írásban megerősíteni. A szóbeli megrendelés nem hoz létre kötelmet a Felek között.

3.3. A Szerződő Felek az jogügylet hatályára kikötik az írásbeliséget, azaz az egymás felé tett nyilatkozatuk kizárólag írásbeli formában érvényes.

3.4. A Szerződő Felek által egymáshoz intézett nyilatkozatok és értesítések akkor minősülnek megfelelően, írásos formában kézbesítettnek, ha a Megrendelésben megnevezett Megrendelő személy(ek)nek, vagy a Megrendelésben a Szolgáltatót képviselő személynek címezve, postai úton (regisztrált küldeményként), vagy átvételi elismervénnyel igazolt személyes átadással kerül kézbesítésre, illetve e-mailben a mettrin@to-hotel.hu vagy a Megrendelő által Megrendelésben feltüntetett email címre küldve, amennyiben az üzenet a címzett részéről visszaigazolásra került. Postai közlés esetén a nyilatkozat akkor is közöltnek tekintendő, ha azt a címzett ténylegesen azért nem vette át, mert e szerződésben megjelölt lakcímére (székhelyére) címzett levelet a posta „nem kereste”, „nem vette át” és az „átvételt megtagadta” jelzéssel küldi vissza, vagy „elköltözött”, ill. „ismeretlen” jelzéssel küldi vissza úgy, hogy a lakcím (székhely) megváltozását a fél valamennyi másik Szerződő Féllel előzetesen írásban nem közölte.

 

  1. Szerződő Felek

A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Megrendelő és Vendégei veszik igénybe. Amennyiben a szolgáltatásra vonatkozó szerződés megkötése során a Megrendelő megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) jár el, úgy szintén a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a Közvetítő jogszerűen képviseli-e a Megrendelőt. Ha a Közvetítőnek a képviseletre nincs felhatalmazása, maga felel a szerződésből eredő, a Megrendelőt terhelő kötelezettségek teljesítéséért.

 

  1. A szolgáltatás megrendelése, a foglalás módja, a Szerződés létrejötte

5.1. A Megrendelő szóbeli vagy írásbeli ajánlatkérésére a Szolgáltató írásbeli ajánlatot küld (továbbiakban Árajánlat). Az írásbeli kommunikáció elsősorban elektronikus levélben (e-mail úján) történik, ennek hiányában postai úton kézbesített levél használható. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 72 órán belül nem érkezik konkrét megrendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.

5.2. A Szolgáltatás megrendelése esetén Szolgáltató a megadott információk alapján összeállítja a Megrendelést, mely tételesen tartalmazza a megrendelt szolgáltatásokat és kiállítja az előlegről a díjbekérőt. A Megrendelést és a díjbekérőt Szolgáltató e-mail útján elküldi Megrendelőnek, csatolva a Megrendeléshez az ÁSZF-et és a Házirendet.

5.3. Megrendelő három munkanapon belül köteles scennelve, e-mail útján visszaküldeni az általa aláírt Megrendelést Szolgáltató részére, illetve köteles átutalni az előleget a díjbekérőn található bankszámlaszámra. Szolgáltató a Megrendelő által aláírt Megrendelést ugyancsak aláírja és e-mail útján visszaküldi Megrendelő részére. A szerződés a Felek között tehát akkor jön létre, ha a Megrendelést mindkét fél aláírta és a Megrendelő által átutalt előleg a díjbekérőn megjelölt bankszámlán, határidőben jóváírásra került.

Megrendelő köteles legkésőbb a szolgáltatások igénybevételét 15 nappal megelőzően, átutalás útján, a Szolgálató által megjelölt bankszámlára – óvadék jogcímén – megfizetni a megrendelés teljes ellenértéke 20%-ának megfelelő összeget. Az óvadék különösen, de nem kizárólagosan a Megrendelő által a Rendezvényközpont nem rendeltetésszerű használatból eredő károk és meg nem fizetett szolgáltatási díjak biztosítékául szolgál és legkésőbb a rendezvényt követően a Megrendelőt terhelő kötelezettségek Megrendelő általi maradéktalan teljesítését követő 8 napon belül Megrendelő részére visszajár. Jelen Általános Szerződési Felételek bármely rendelkezésének Megrendelő általi megszegése esetén Szolgáltató jogosult a szerződésszegésből eredő kárát vagy veszteségét az óvadék összegéből közvetlenül kielégíteni bármilyen előzetes felszólítás vagy tájékoztatás nélkül. Az óvadékból történő igénykielégítés nem érinti a Megrendelő általi szerződésszegéshez fűzött egyéb jogkövetkezmények Szolgáltató általi érvényesíthetőségét.

5.4. A Megrendelésben “külső szolgáltatás” -ként megrendelni kívánt szolgáltatásokat (pl. catering anyakönyvvezető, dekoratőr) a Szolgáltató továbbítja a külső szolgáltatást nyújtó vállalkozónak. Ezt követően Megrendelő a szolgáltatást közvetlenül a vállalkozótól rendeli meg, a vállalkozóval egyezteti a teljesítés módját és részleteit, valamint a vállalkozónak fizeti meg a szolgáltatás ellenértékét. Szolgáltató nem vállal sem garanciát, sem felelősséget a külső szolgáltatásokért, tekintettel arra, hogy az érintett szolgáltatás vonatkozásában Megrendelő a vállalkozóval közvetlenül állapodik meg és a megállapodás teljesítésére Megrendelő nincs ráhatással.

5.5. A Megrendelés elválaszthatatlan mellékletét képezi a jelen ÁSZF, valamint a mindenkor hatályos Házrend.

5.6. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem hoz létre kötelmet. A szolgáltatás igénybevételéről szóló megállapodás meghatározott időtartamra szól.

5.7. A Megrendelés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Szerződő Felek által aláírt további írásbeli megállapodás szükséges (továbbiakban: Megrendelés kiegészítés).

5.8. Megrendelés kiegészítés esetén a Szolgáltató további előleg bekérésére jogosult.

 

  1. A szolgálatás ellenértéke, a fizetés módja

6.1. Az Árajánlatban a Szolgáltató megjelöli a szolgáltatások ellenértékét. Az árajánlat a megküldéstől számított 72 óráig érvényes.

6.2. A Szerződő Felek részéről elfogadott árak a Megrendelésben kerülnek rögzítésre. Megrendelő köteles a megrendelt szolgáltatások ellenértékét Szolgáltató részére teljes körűen megfizetni.

6.3. Az Előleg a megrendelt szolgáltatások összegének 50%-a. Az Előlegről Szolgáltató előlegszámlát állít ki, melyet Szolgáltató díjbekérő levelének kézhezvételét követő 3 munkanapon belül kell Megrendelőnek kiegyenlíteni forintban, készpénzben vagy átutalással.

6.4. Az előleg(ek)en felüli összes további hátralék számla ellenében forintban fizetendő legkésőbb a szolgáltatást megelőző 180 napig átutalással.

6.5. Hiányos vagy késedelmes fizetés esetén, a Szolgáltató a teljesítési határidő utolsó napjától kezdődően jogosult késedelmi kamatot felszámítani, melynek mértéke a mindenkori jegybanki alapkamattal kétszeresével megegyező mértékű késedelmi kamat.

6.6. A Szolgáltató a szolgáltatások ellenértékét az árlistájában előzetes bejelentés nélkül megváltoztathatja. A változás a már megrendelt szolgáltatások áraira, valamint az árajánlatban foglalt árakra az ajánlati kötöttség ideje alatt nem hat ki, kivéve, ha a szolgáltatások árának változása jogszabályváltozás miatt következik be. Későbbi megrendelés kiegészítés vagy további szolgáltatások utólagos megrendelése esetén a Szolgálató az aktuális árlistáját alkalmazza.

 

  1. Lemondási feltételek

7.1. A Megrendelésben részletezett szolgáltatások teljes vagy részleges lemondása esetén Szolgáltató az írásbeli lemondás kézhezvételét követően az alábbiak szerint jogosult meghiúsulási kötbér felszámítására Megrendelővel szemben:

  • A rendezvény kezdőnapját több mint 180 nappal megelőzően történő lemondás esetén a meghiúsulási kötbér mértéke a teljes díj 50 %-a
  • A rendezvény kezdőnapját megelőző 180 napon belül történő lemondás esetén a meghiúsulási kötbér mértéke a teljes díj 100%.

7.2. Lemondás esetén a Szolgáltató az általa érvényesített kötbért az előlegbe egyoldalú jognyilatkozattal beszámíthatja. A befizetett előleg kötbéren felüli részét Szolgáltató köteles a Megrendelő bankszámlájára a végszámla kiállításától számított 8 napon belül visszautalni.

7.3. Amennyiben Szolgáltató a Megrendelésben megrendelt szolgáltatást saját hibájából nem tudja teljesíteni, köteles Megrendelő számára másik időpontot felajánlani, illetve a szolgáltatás pótlásáról gondoskodni (szolgáltatási garancia). Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek eleget tesz, vagy ha a Megrendelő a számára felajánlott másik időpontot elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel nem élhet. Szolgáltató köteles a már befizetett előleget a módosított megrendelés díjába kezelési költség nélkül beszámítani.

7.4. Amennyiben a Szolgáltató a 7.3. pontban foglalt kötelezettségének nem tud eleget tenni, úgy a Szolgáltató csak a szolgáltatással fedezett díjra tarthat igényt.

7.5. Amennyiben a Megrendelő által megfizetett előleg a 7.1. pontban meghatározott mértékű kötbért nem fedezi, akkor a megrendelő a fennmaradó összeget köteles a lemondástól számított 8 napon belül a Szolgáltató részére megfizetni.

7.6. A rendezvény részleges lemondása esetén a Megrendelő a 7.1. pontban meghatározott mértékű meghiúsulási kötbér lemondással arányos részének megfizetésére köteles.

 

  1. Szolgáltatás teljesítésének visszautasítása, szolgáltatási kötelezettség megszűnése

8.1. A Vendégek magatartásáért a Megrendelő felelős.

8.2. A Megrendelő kötelezettsége annak a biztosítása, hogy a teljes rendezvény időtartama alatt a résztvevő Vendégek kulturált, a TÓ HOTEL Rendezvényhelyszín szellemiségével összeegyeztethető magatartást és viselkedést tanúsítsanak.

8.3. Szolgáltató jogosult az erősen ittas vagy bódult állapotban lévő személy alkoholos itallal történő kiszolgálását megtagadni.

8.4. Amennyiben a Megrendelő vagy a Vendég

  • nem a kijelölt helyen dohányzik,
  • nem rendeltetésszerűen veszi igénybe a szolgáltatásokat,
  • a Házirendet megsérti,
  • a TÓ HOTEL Rendezvényhelyszín rendjével össze nem egyeztethető magatartást tanúsít,
  • a Szolgáltató alkalmazottaival kifogásolhatóan vagy sértőn viselkedik,

Szolgáltató első alkalommal felhívja az érintett személy figyelmét a kerülendő magatartásra. Amennyiben az érintett személy a felhívásnak nem tesz eleget, Szolgáltató ismételten felszólítja a személyt (második felszólítás), egyúttal tájékoztatja a Megrendelőt. Amennyiben a felszólított személy a második felszólítást követően továbbra is kifogásolható magatartást tanúsít, harmadik alkalommal a Szolgáltató jogosult az érintett személyt távozásra felszólítani. Amennyiben a távozásra felszólított személy ennek nem tesz eleget, Szolgáltató jogosult a további szolgáltatásokat Megrendelőtől megtagadni és a Szerződést azonnali hatállyal felmondani.

8.5. Amennyiben a Megrendelő vagy a Vendég

  • súlyosan ittas vagy bódult állapotban van,
  • Szolgáltató alkalmazottaival fenyegetőn viselkedik,
  • magatartásával veszélyezteti saját vagy a többi vendég, illetve a TÓ HOTEL Rendezvényhelyszín alkalmazottainak testi épségét,

Szolgáltató jogosult az érintett személyt azonnali távozásra felszólítani. Amennyiben az érintett személy ennek nem hajlandó eleget tenni, Szolgáltató jogosult a további szolgáltatásokat Megrendelőtől megtagadni és a Szerződést azonnali hatállyal felmondani.

8.6. Szolgáltató a 8.4. illetve 8.5. pontban foglalt felmondás esetén kártérítésre nem kötelezhető és jogosult a teljes megrendelt szolgáltatás ellenértékét felszámítani.

 

  1. Állatok a Rendezvényközpontban

A Szolgáltató külön engedéllyel hozzájárulhat a háziállatok TÓ HOTEL Rendezvényközpont területére való behozatalához. A Megrendelő teljes körűen felelős a háziállat által okozott károkért. A TÓ HOTEL Rendezvényhelyszín területén szabadon élő és kóbor állatokkal való kapcsolatteremtés kizárólag a Megrendelő, illetve a Vendég saját felelősségi körében történhet és esetleges csípések, marások, harapásokért a Szolgáltató nem tartozik felelősséggel.

 

  1. Vendég betegsége és halála

10.1. Amennyiben a szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Megrendelő vagy a Vendég megbetegszik és nem képes saját érdekében eljárni, Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.

10.2. A Megrendelőnek vagy a Vendégnek a TÓ HOTEL Rendezvényhelyszín bekövetkezett betegsége/halála esetén Szolgáltató költségkompenzációra tarthat igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybe vett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelésekben, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.

 

  1. Járványügyi rendelkezések

Megrendelő kijelenti, hogy a rendezvény előtt tájékozódik a járványügyi helyzetről és aláírásával igazolja, hogy teljes körű felelősséget vállal mind magára, mind Vendégeire vonatkozóan a rendezvény napján hatályos járványügyi rendelkezések és szabályozások maradéktalan betartásáért. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Megrendelő illetve a Vendégek egészségi állapotáért vagy esetleges megbetegedésükért, valamint a járványügyi szabályozások és rendeletek be nem tartásából eredő egészségügyi vagy jogi következményekért.

 

  1. Vagyonvédelmi intézkedések

Megrendelő kifejezetten tudomásul veszi és tájékoztatja Vendégeit is, hogy a TÓ HOTEL Rendezvényhelyszín közös használatú területein (kivéve mellékhelyiségek, de beleértve a gépkocsi parkolót és a Rendezvényhelyszínhez tartozó területeket) vagyonvédelmi okokból kamerarendszert üzemeltet, amelynek felvételei a személyes adatok kezelésére (GDPR) vonatkozó jogszabályi előírások alapján kerülnek tárolásra.

 

  1. Tűzvédelmi rendelkezések

13.1. A TÓ HOTEL Rendezvényhelyszín teljes területén, beleértve a parkolót valamint a Rendezvényhelyszínhez közvetlenül tartozó területeket szigorú tűzgyújtási tilalom van érvényben. Dohányozni kizárólag az erre a célra kijelölt, hamutállal ellátott részen szabad.

13.2. Tűz esetén Megrendelő köteles a Szolgáltató bármely alkalmazottját haladéktalanul értesíteni. A Megrendelő és a Vendégek kötelesek tűz vagy egyéb riasztás esetén a TÓ HOTEL Rendezvényhelyszín területét a lehető leghamarabb elhagyni.

 

  1. A Megrendelő jogai és kötelezettségei

14.1. A szerződés létrejöttével és hatályba lépésével a Megrendelő jogosultságot szerez a megrendelt szolgáltatások rendeltetésszerű igénybevételére.

14.2. Megrendelő köteles a Szolgáltató Házirendjét betartani, valamint arról a Vendégeit tájékoztatni és az abban foglaltakat Vendégeivel is betartatni.

14.3. A Megrendelő köteles a rendezvényt megelőzően tájékoztatni a Szolgáltatót az összes általa, vagy külső közreműködője által a TÓ HOTEL Rendezvényhelyszínen végezni kívánt tevékenységről. Amennyiben Szolgáltató úgy ítéli meg, hogy a tervezett program vagy szolgáltatás ütközik a Házirenddel, a Szolgáltatónak jogában áll a tervezett programot megtagadni, vagy a szerződéstől jogkövetkezmények nélkül elállni.

14.4. A Megrendelő gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a TÓ HOTEL Rendezvényhelyszín területén.

14.5. A Megrendelőnek az őt vagy Vendégét ért kárt azonnal, de legkésőbb a helyszínről történő távozás előtt jelentenie kell a Szolgáltatónak, és minden szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.

 

  1. Megrendelő kártérítési felelőssége

A Megrendelő teljes körű anyagi és erkölcsi felelősséggel tartozik mindazon károkért és hátrányokért, melyeket a Megrendelő, Vendég, kísérője, közreműködője vagy a felelőssége alá tartozó más személyek a Szolgáltatónak okoznak. Károkozás esetén a Szolgáltató a kár megtérítését követlenül a Megrendelőtől igényelheti, aki az okozott teljes kárt köteles megtéríteni.

 

  1. A Szolgáltató jogai és kötelezettségei

16.1. A Szolgáltató képviseletében eljáró személy jogosult a Vendégeket figyelmeztetni a Házirendben foglaltak betartására és a jogszerűtlen magatartás abbahagyására, a ki- és belépő, a ki- és behajtó, továbbá a TÓ HOTEL Rendezvényhelyszín területén zajló forgalom ellenőrzésére, a személyazonosság megállapítására, a csomagok és járművek szúrópróbaszerű vizsgálatára, illetve indokolt esetben azok átvizsgálására. Szolgáltató indokolt esetben jogosult a belépést ill. kilépést megtagadni, szükség esetén a rendészeti szervekhez fordulni, illetve indokolt esetben a jogszabályi keretek között a személyi szabadságot korlátozni.

16.2. Amennyiben a Megrendelő bármely fizetési kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a Szolgáltatót követelései biztosítására a magyar Polgári Törvénykönyv szerint zálogjog illeti meg a Megrendelő azon személyes tulajdonú tárgyain, amelyeket a TÓ HOTEL Rendezvényhelyszín területére magával vitt. Erre a zálogjogra a bérbeadó zálogjogának szabályait kell megfelelően alkalmazni. A Szolgáltató mindaddig, amíg a zálogjoga fennáll, megakadályozhatja a zálogjoggal terhelt vagyontárgyak elszállítását. Amennyiben a zálogként igénybe vett tárgy a Megrendelő tulajdonában álló gépjármű, annak zálogtárgyként való visszatartása kizárólag a zálogtárgyra vonatkozik, semmiképpen sem a Megrendelő vagy a vele együtt utazók személyes mozgási szabadságának korlátozására. A személyek minden egyéb korlátozás nélkül elhagyhatják a TÓ HOTEL Rendezvényhelyszín területét.

16.3. A Szolgáltató szavatol azért, hogy valamennyi létesítmény, használati és berendezési tárgy rendeltetésszerű használatra alkalmas, és megfelel a vonatkozó jogszabályoknak, valamint a biztonsági és hatósági előírásoknak.

16.4. A Megrendelés aláírását követően Szolgáltató megkezdi a rendezvény előkészítését és a szolgáltatás teljesítését (pl. a helyszín állapotának megőrzése, a helyszín fenntartása és karbantartása, a Szolgáltatás teljesítéséhez szükséges kellékek és eszközök biztosítása, az alapanyagok beszerzése) melynek a Megrendelő által befizetett Előleg szolgál fedezetéül. A Szolgáltató köteles a Megrendelés alapján megrendelt szolgáltatásokat az érvényes előírások szerint maradéktalanul teljesíteni.

16.5. A TÓ HOTEL Rendezvényhelyszínen található berendezések, eszközök, dekorációs elemek meghibásodása, karbantartása esetén előfordulhat, hogy azok használata nem, vagy csak korlátozottan lehetséges. Amennyiben az igénybe venni kívánt eszköz a Megrendelésben rögzítésre került, Szolgáltató köteles az eszköz meghibásodására felhívni Megrendelő figyelmét és az eszközt ugyanolyan vagy hasonló eszközzel helyettesíteni. Amennyiben ez nem lehetséges, a Szolgáltató köteles a kibérelt eszköz díját a hátralékból levonni.

 

  1. Szolgáltató kártérítési felelőssége

17.1. A Szolgáltató kártérítési felelősséget vállal a TÓ HOTEL Rendezvényhelyszín területén belül, saját alkalmazottjai által okozott, érdekkörében felmerült és neki felróható károk vonatkozásában, ugyanakkor kifejezetten kizárja a felelősséget minden egyéb, neki fel nem róható baleset, káresemény bekövetkezéséért, különösen azon esetekben, melyek a Házirend be nem tartásából erednek, vagy a Vendégek szándékosan vagy gondatlanságból okoznak maguknak, egymásnak vagy a Szolgáltatónak.

17.2. Szolgáltató csak átvételi elismervénnyel megőrzésre átvett értékekért vállal felelősséget és nem felel a Vendég vagyontárgyainak elvesztéséért, megrongálódásáért.

17.3. Amennyiben a Megrendelőt vagy a Vendéget a Szolgáltató vagy a Megrendelő külső vállalkozója, partnere, megbízottja vagy közreműködője miatt kár éri, Megrendelő vagy a Vendég a kártérítési igényét közvetlenül a károkozóval szemben érvényesítheti.

17.4. A TÓ HOTEL Rendezvényhelyszínen történő tartózkodás a Vendég saját felelősségére történik. A Rendezvényhelyszín területén fennáll tereptárgyak okozta sérülés veszélye, botlásból, elesésből eredő balesetveszély, a színpadról történő leesés veszélye, állatok okozta csípés és egyéb sérülésveszély, melyekért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

 

  1. Titoktartás, személyes adatok védelme és az adatkezelés biztonsága

18.1. A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.

18.2. Szolgáltató az adatvédelmi folyamatok szabályozására részletes GDPR Adatkezelési Szabályzattal rendelkezik, melyet weboldalán tesz elérhetővé.

18.3. A megadott személyes adatok valódiságáért a Megrendelő felel.

18.4. Szolgáltató a Megrendelő adatait kizárólag szerződéskötési, számlázási céljaira használja fel, reklám céljára csak abban az esetben, ha ahhoz Megrendelő hozzájárul.

18.5. A Megrendelő által megadott személyes adatokhoz kizárólag a Szolgáltató adatkezelő munkatársai férhetnek hozzá. Személyes adatokat a Szolgáltató adatkezelésre harmadik félnek nem ad át.

18.6. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató törvényi felhatalmazás alapján köteles a megkereső hatóság részére személyes adatot kiadni, amennyiben annak törvényi feltételei fennállnak. A törvényen, hatósági vagy bírósági határozaton alapuló adatszolgáltatással szemben Megrendelő nem emelhet kifogást.

18.7. A szolgáltatás megrendelésével a Megrendelő elismeri, hogy elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal.

 

  1. Vis maior

19.1. Amennyiben a szerződés teljesítését olyan ok, vagy elháríthatatlan külső körülmény akadályozza meg, amely felett a Fél nem bír ellenőrzéssel (például: háború, lázadás, terrorcselekmény vagy annak fenyegetése, sztrájk vagy sztrájknak nem minősülő megmozdulás, tűz, természeti katasztrófa, extrém időjárás, üzemzavar, hatósági, katonai vagy rendfenntartói rendelkezés, járványügyi vagy egészségügyi karantén) bármely Felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességei teljesítése alól addig, ameddig ezen ok vagy körülmény fennáll.

19.2. A szolgáltatás az elháríthatatlan külső körülmény megszűnését követően Felek által közösen egyeztetett későbbi időpontban kerül teljesítésre a szerződésben foglaltak fenntartásával. Szolgáltató köteles a szolgáltatást a megrendeléskor megállapított és Megrendelésben rögzített áron biztosítani Megrendelő részére.

19.3. Szerződő Felek tudomással bírnak arról, hogy a természetszerűen előforduló időjárási jelenségek (pl. zápor, zivatar, eső, szél, hó) melyek a rendezvényen résztvevők biztonságát nem fenyegetik, nem minősülnek extrém időjárásnak és nem befolyásolják a helyszín rendeltetésszerű használatát.

  1. Az ÁSZF és a Házirend közzététele, módosítása

Szolgáltató a Házirendet és a hatályos ÁSZF-et feltünteti a honlapján és jól látható helyen kifüggeszti a Rendezvényközpontban. A Szolgáltató bármikor jogosult a Házirend vagy az ÁSZF rendelkezéseit módosítani. A módosított Házirend és ÁSZF a honlapon történő feltüntetéstől, illetve Rendezvényközpontban történő kifüggesztéstől érvényes.

  1. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság

A Szolgáltató és a Megrendelő közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadók. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes, az eljárás nyelve a magyar.

  1. Vegyes rendelkezések

22.1. Amennyiben jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelennek, hatálytalannak vagy bírói úton ki nem kényszeríthetőnek bizonyul ez a többi rendelkezés, illetve az egész ÁSZF érvényét és hatályát nem érinti. Az érvénytelen, hatálytalan vagy bírói úton ki nem kényszeríthető rendelkezés helyébe olyan jogszerű rendelkezésnek kell lépnie, mely leginkább megfelel a felek szerződéskori akaratának.

22.2. A Megrendelő elismeri, hogy a Házirend és az ÁSZF minden rendelkezését megismerte, azokat elfogadta és az általa feltett kérdésekre a Szolgáltató válaszolt.

22.3. Megrendelő kijelenti, hogy a Házirendben és az ÁSZF-ben foglaltakat a Megrendelés aláírásával magára nézve kötelezőnek tekinti és Házirendben foglaltakról a többi Vendéget is tájékoztatja. Ennek elmulasztása esetén sem a Megrendelő, Vendég nem hivatkozhat, hogy a Házirend feltételeit nem ismeri.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2024. január 01.

 

Karacsné Zagyva Julianna, ügyvezető

TÓ HOTEL Kft.

 


 

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

2.RÉSZ: TÓ HOTEL RENDEZVÉNYHELYSZÍN – ELŐADÁS

 

  1. A Szolgáltató adatai

Neve: TÓ HOTEL Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Rövidített neve: TÓ HOTEL Kft.

Székhelye: 1185 Budapest, Rimaszombat utca 11.

Telephely: 2653 Bánk Petőfi u. 73

Cégjegyzékszáma: 01-09-865933

Adószáma: 13645089-2-43

 

  1. Értelmező rendelkezések

 2.1.       A TÓ HOTEL Rendezvényhelyszín jelenti a 2653 Bánk Tóparti sétány 2. szám alatt nyilvántartott ingatlanon található METTRIN Rendezvényközpontot, AMETIS Éttermet, FOGADOM parkot és egyéb területeket.  

2.2. A jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) tartalmazzák a TÓ HOTEL Rendezvényhelyszín (a továbbiakban: METTRIN), mint szolgáltató, játszóhelyein bemutatásra kerülő előadásokra érvényes jegyek értékesítésére, valamint a jegyek felhasználására, a METTRIN szolgáltatásainak igénybevételére, illetve a felek között létrejövő jogviszonnyal kapcsolatos jogokra és kötelezettségekre vonatkozó általános szerződési feltételeket.

2.3. A jelen ÁSZF rendelkezéseit a Vevő, illetve a Látogató a jegy megvásárlásával vagy felhasználásával magára nézve kötelezőnek fogad el.

2.4. Jegy: a METTRIN valamely játszóhelyén bemutatott előadás megtekintésére feljogosító dokumentum, a vásárlás módjától és fizikai megjelenésétől függetlenül.

2.5. Előadás: koncert, prózai vagy zenés, táncos színpadi művek személyes előadóművészi teljesítménnyel, közönség jelenlétében történő nyilvános bemutatása, illetve más színpadi mű vagy filmalkotás nyilvános előadása.

2.6. Játszóhely: a METTRIN által előre megjelölt és közzétett helyszín, ahol a vonatkozó jegy bemutatásával, érvényesítésével az előadás megtekinthető.

2.7. Vevő: a METTRIN által értékesített jegyet megvásárló természetes vagy jogi személy.

2.8. Látogató: az érvényes jegyet az előadás megtekintése, a METTRIN szolgáltatásainak igénybevételé céljából felhasználó természetes személy.

 

  1. A Szerződés tárgya

3.1. A METTRIN előadásaira a Vevő a jegy.hu internetes portálon vásárolhat jegyet. A jegyvásárlással kapcsolatos általános szerződési feltételek az alábbi elérhetőségen tekinthetőek meg: https://www.jegy.hu/articles/352/altalanos-szerzodesi-feltetelek

3.2. A megvásárolt jegy nem személyhez kötött, azok átruházhatók. A jegy felhasználásával a Látogató jogosult az előadást megtekinteni, a METTRIN szolgáltatásait igénybe venni, egyben köteles a jelen ÁSZF rendelkezéseit betartani.

3.3. Az előadás, mint szolgáltatás megfelelő minőségű nyújtására az adott előadás szervezője köteles. Ha a szervező személye a METTRIN-től eltérő, úgy az a jegyen kerül feltüntetésre. Ebben az esetben a METTRIN nem tartozik felelősséggel az előadás minőségéért, lebonyolításáért, megvalósulásáért, elmaradásáért, valamint az előadáson fellépő művészek vagy más előadók szerepléséért.

3.4. A jegyek vásárlására és a szolgáltatás igénybevételére megkötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, iktatásra nem kerül, így utólag nem hozzáférhető. A szerződés létrejöttét az elektronikusan elmentett vásárlási adatok igazolják, amelyeket a jegy.hu internetes portál üzemeltetője a számvitelre és az adózás rendjére vonatkozó jogszabályokban meghatározott ideig őriz. A felek között létrejövő szerződés nyelve a magyar.

 

  1. A Szolgáltatáshoz kapcsolódó jogok és kötelezettségek

4.1. Az előadás megtekintéséhez a Látogatónak az előadás kezdetét megelőzően a megtekinteni kívánt előadásra érvényes jeggyel kell rendelkeznie. A Látogató a jegyét köteles a jegy érvényességének megvizsgálása céljából az erre feljogosított személynek belépéskor bemutatni.
4.2. Az érvényes jeggyel rendelkező Látogató jogosult az adott előadás játszóhelyén tartózkodni, a kiszolgáló létesítményeket, berendezéseket használni, az előadáshoz kapcsolódó szolgáltatásokat igénybe venni. A METTRIN egyes szolgáltatások igénybevételét jogosult díjazáshoz kötni.

4.3. A Látogató a jegyén feltüntetett sor és székszámnak megfelelő helyen köteles helyet foglalni. A jegynek megfelelő ülőhely elfoglalásában ültetők segítik a Látogatók eligazodását.
4.4. A METTRIN a kerekesszékes Látogatói számára korlátozott számban kijelölt helyeket tart fenn, amelyeket akadálymentesen tudnak megközelíteni. Ezeket a helyeket a METTRIN azzal a feltétellel értékesíti, hogy az így megvásárolt jegyek nem ruházhatók át.

4.5. Az előadásra késve érkező Látogató a helyét kizárólag a szünetben foglalhatja el. Ha az előadás során nincs szünet, akkor a Látogató a helyet a METTRIN személyzetének utasításai alapján foglalhatja el.

4.6. Az előadást minden Látogató a saját felelősségére tekintheti meg. A Látogató köteles a játszóhelyek épületeit, helyiségeit megóvni, rendeltetésüknek megfelelően használni, a környezetet tisztán, rendben tartani, továbbá az előírásoknak megfelelően kezelni az épületben található eszközöket, berendezéseket és felszereléseket.

4.7. A METTRIN előadásain bármilyen eszközzel történő kép- vagy hangrögzítés tilos. Kép- és hangfelvétel készítése és felhasználása szerzői jogi jogkövetkezményeket von maga után. Amennyiben a Látogató felszólítás ellenére sem hagy fel a rögzítéssel, a Látogatót a nézőtéri felügyeletnek vagy a biztonsági szolgálatnak jogában áll távozásra felszólítani.

4.8. A játszóhelyek területén elvesztett értéktárgyakért a METTRIN nem vállal felelősséget. A Látogató köteles a játszóhelyen rendelkezésre álló ruhatárat igénybe venni. A METTRIN felelőssége a ruhatárban elhelyezett olyan dolgokra terjed ki, amelyeket a Látogatók ezen intézményekbe rendszerint magukkal szoktak vinni.

4.9. A METTRIN fenntartja magának a jogot, hogy az általában elvárható magatartási szabályoknak meg nem felelő személyeket a játszóhelyeire ne engedje be, vagy bármikor őket onnan kizárhassa. A játszóhelyekre a biztonságra veszélyes, és/vagy a közönséget zavaró tárgyat, továbbá ételt, illetve italt tilos bevinni. A rendbontó, illetve a közönség élményét bármilyen módon zavaró Látogatót a nézőtéri felügyeletnek vagy a biztonsági szolgálatnak jogában áll távozásra felszólítani.

4.10. Ha a meghirdetett előadás adatlapján korosztályi ajánlás található, az előadás látogatását a megjelölt kor alatt a METTRIN nem javasolja. A kifejezetten gyermekeknek szóló előadásoknál is javasolt a korosztályi ajánlást figyelembe venni. Ha az előadáson részt vevő kiskorú a magatartásával zavarja a közönség élményét, a nézőtéri felügyeletnek vagy a biztonsági szolgálatnak jogában áll távozásra felszólítani a kiskorút és kisérőjét.

4.11. Rendkívüli esemény (pl. tűz, bombariadó) esetén a Látogató köteles betartani a METTRIN dolgozóinak utasításait, valamint a játszóhely kiürítési tervében szereplő előírások szerint viselkedni. Mindenki köteles megtenni minden tőle elvárhatót a saját és mások életének, testi épségének, valamint a METTRIN és mások vagyonának, a METTRIN épületének, játszóhelyének, berendezéseinek és eszközeinek védelme, illetve veszélyeztetésének elkerülése érdekében.

4.12. Az aktuális járványügyi helyzetre tekintettel a METTRIN jogosult egyoldalúan védelmi intézkedéseket hozni (pld. maszkviselés, távolságtartás előírása), és az épületekbe történő belépést, továbbá előadás megtekintését azok betartásához kötni, akkor is, ha jogszabály ilyen védelmi intézkedést nem ír elő.

4.13. A jelen ÁSZF rendelkezéseit és az általában elvárható magatartási szabályokat be nem tartó, az előadást zavaró Látogatót a nézőtéri felügyelet vagy a biztonsági szolgálat munkatársai felszólítás után jogosultak kikísérni a játszóhelyről, szükség esetén a kivezetés iránt hatósági intézkedést kérni. Az önhibára visszavezethető távozás esetében a Látogató sem a jegy árának visszatérítésére, sem egyéb kompenzációra nem jogosult.

4.14. A METTRIN a megvásárolt jegyeket nem váltja vissza.

4.15. A METTRIN tájékoztatja a Vevőket, hogy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. §. (1) bekezdése l) pontja alapján az elállási jog, illetve felmondási jog nem gyakorolható, ha a szolgáltatás egy meghatározott időpontra (adott napra, határnapra) szól.

4.16. A METTRIN a műsor- és szereplőváltozás jogát fenntartja. Nem minősül az előadás elmaradásának, ha az előadásban az eredetileg meghirdetetthez képest más szereplők lépnek fel (szereplőváltozás), illetve, ha vegyes műsorszámokból álló eladások (pld. koncertek, gálaestek) műsora megváltozik.

4.17. Amennyiben a szerződésszerű teljesítés a METTRIN ellenőrzési körén kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható körülmény miatt marad el (pld. az előadás félbeszakad), és nem volt elvárható, hogy az adott körülményt elkerülje vagy elhárítsa (vis maior), úgy a szerződésszerű teljesítés elmaradásáért a METTRIN nem felel, és a szerződés megszűnik. Vis maiornak minősül különösen, de nem kizárólagosan a háború, lázadás, zavargás, járvány, terrorcselekmény, sztrájk, baleset, tűzvész, árvíz, súlyon energiaellátási zavar vagy más olyan, előre nem látható és elháríthatatlan akadály, amely a METTRIN hatókörén kívül esik, és emiatt nem képes valamely kötelezettségét, szolgáltatását szerződésszerűen teljesíteni. Ebben az esetben a METTRIN a jegy árát nem köteles visszatéríteni.

4.18. A METTRIN fenntartja a jogot, hogy az előadásokról kép és hangfelvételt készítsen. A METTRIN ezúton tájékoztatja a Látogatókat, hogy a hatályos jogszabályi előírások alapján a tömegrendezvények résztvevőinek rögzítéséhez és nyilvánosságra hozatalához az érintett személy hozzájárulása nem szükséges. Fentiekre figyelemmel a METTRIN fenntartja a jogot az előadások helyszínein zajló események rögzítéséhez és az így rögzített anyag nyilvánosságra hozatalához. A jegyvásárlással a Vevő, a jegy érvényesítésével padig a Látogató hozzájárul ahhoz, hogy az előadásokról készített kép és hangfelvételeket a METTRIN promóciós célokra felhasználja.

4.19. A METTRIN játszóhelyeinek a területére tilos behozni kutyát, házi-, dísz-, vagy hobbiállatot, illetve vadállatot (ez alól kivételt képeznek a vakvezető és betegsegítő kutyák).

 

A METTRIN fenntartja magának az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosításának jogát azzal, hogy az esetleges változásról a változás hatályba lépése előtt weblapján keresztül hirdetményi úton tájékoztatja az érdekelteket. A mindenkor hatályos ÁSZF megtekinthető a www.mettrin.hu honlapon. 

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2025. január 1.

Karacsné Zagyva Julianna, ügyvezető

TÓ HOTEL Kft.

2024.12.11.
Bezárás

A webhely a nagyobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-kat) használ. A webhely használatával Ön elfogadja a cookie-k használatát. Bővebb információ